Wiewiórkowy chlebek bananowy. FIT

Właśnie wróciłam z mężem z nad morza. O tej porze roku jest tam pięknie. Po rozpakowaniu bagaży musiałam zabrać się za coś smacznego, zdrowego i co zjemy jeszcze dziś na kolację – chlebek bananowy.

Chlebek bananowy w tej wersji jest najeżony bakaliami – stąd „wiewiórkowy”.

Chlebek bananowy

Chlebek bananowy

Składniki
  • 300 g mąki pszennej typ 550 (lub najlepiej 200 g mąki pszennej typ 550 i 100 g mąki pszennej pełnoziarnistej)
  • 2 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3 banany im bardziej dojrzałe tym lepiej
  • garść orzechów laskowych
  • garść różnych ziaren, u mnie: siemię lniane prażone, ziarno sezamu prażony, pestki dyni prażone, ziarno słonecznika prażone
  • garść rodzynków (tym razem u mnie bez rodzynków)
  • jajko
  • 70 g masła
  • 80 g cukru trzcinowego
  • łyżeczka przyprawy do piernika

Banany rozgniatamy w misie tłuczkiem do ziemniaków lub widelcem. Dodajemy topione masło, cukier i mąkę, mieszamy. Wsypujemy mąki z sodą oczyszczoną, przyprawą korzenną i ziarnami oraz orzechami. Mieszamy do połączenia składników. Formę (keksówkę) smarujemy masłem, przekładamy do środka ciasto i pieczemy w 170 stopniach przez 45 minut. Upieczony chlebek wyciągamy z formy i studzimy na kratce.

Smacznego życzy Aga. 🙂

 

Wiewiórkowy chlebek bananowy

Wiewiórkowy chlebek bananowy

 

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *